هشداری برای همکاران، مشتریان و دیگر شرکت های معتبر

امروزه خبر از کلاهبرداری های متعدد در فضای مجازی منتشر می شود و تلاش بر این است تا مردم از این روش های متفاوت کلاهبرداری مطلع شوند و با آگاهی بیشتر و کامل تر بتوانند از رخ دادن اینگونه حوادث برای خود، عزیزان، خانواده و اطرافیان جلوگیری کنند. در پی کلاهبرداری های روزافزون و اتفاقات اخیر، شرکت هومتکس تصمیم گرفت با انتشار خلاصه ای از  کلاهبرداری انجام شده با نام صاحبان هومتکس، تمامی همکاران، کارمندان، مشتریان عزیز و دیگر شرکت های معتبر را مطلع کند تا در صورت قرار گرفتن در شرایط احتمالی فریب این سودجویان را نخورند. این نوع کلاهبرداری که درحال رواج است از طریق تماس تلفنی صورت می گیرد و مانند دیگر کلاهبرداری های تلفنی، تماس گیرنده فرد پاسخ دهنده را در شرایطی اضطراری-احساسی قرار می دهد که باید در مدت زمان کوتاهی تصمیم گیری کند.

در روز جمعه 1398/08/17، تماس های متعددی از سوی همکاران و فروشندگان با مدیرعامل کارخانه هومتکس گرفته شد که مقصود آنها جویایی حال ایشان و کمک برای بهبود شرایط بود. در همان تماس های اول مشخص شد که فردی با همکاران و فروشندگان در سراسر ایران تماس گرفته و با بیان داستان های متفاوت از آنها درخواست واریز پول کرده. برای مثال، در یکی از این گفت و گوها فرد تماس گیرنده، خبر از تصادفی ناگوار در نزدیکی شهر همکاران داده. این فرد خود را از بستگان مدیرعامل هومتکس معرفی کرده که در جاده های اطراف آن شهر تصادف کرده اند و در آن شرایط تنها او قادر به صحبت کردن است. در ادامه بیان کرده، در حالی که تمامی وسایل آنها در تصادف از بین رفته، می خواهند شخص مدیرعامل را به بیمارستانی در آن نزدیکی منتقل کنند و نیاز به مبلغی پول دارند. این وضعیت خبر از اتفاقی نه چندان خوب را می داد و تعداد تماس ها هر لحظه افزایش می یافت. در این زمان مسئولان هومتکس تصمیم به جلوگیری هرچه سریع تر از سودجویی این افراد گرفتند و در کوتاه ترین زمان پیامی کوتاه حاوی شرح کلاهبرداری به صورت گستره در شبکه های اجتماعی و رسانه های ارتباطی برای کلیه مشتریان و همکاران در سراسر ایران ارسال شد. خوشبختانه اطلاع رسانی زودهنگام به نتیجه رسید و زمانی با تعدادی از همکاران تماس گرفته شده بود که آنها به طور کامل از وضعیت و اتفاقات پیش آمده آگاه بودند. لازم به ذکر است که این افراد در روزهای گذشته با برخی از مشتریان و همکاران تماس گرفته و خود را به عنوان نماینده و مأمور ارگان های دولتی معرفی کرده و پس از جلب اعتماد اشخاص، اطلاعات تکمیلی درباره شرکت هومتکس دریافت کرده بودند، که این مسئله می تواند زنگ هشداری برای دیگر شرکت های معتبر و همکاران و مشتریان آنها باشد.

از تمامی همکاران، فروشندگان، پخش کنندگان و مشتریان گرامی هومتکس در سراسر کشور خواهشمندیم در صورت مواجهه با چنین شرایط و وضعیت، ابتدا با توجه و تمرکز کامل به صحبت های شخص تماس گیرنده گوش کنند و پس از آن با حفظ خونسردی اقدام به گفت و گو کنند. همچنین در صورت مطلع شدن از خبری ناگوار یا ناگهانی، قبل از هر کاری اقدام به بررسی و تایید صحت خبر کنند.

هومتکس

کارخانه تولید ارگنایزر و منسوجات خانگی